Pengikut

Rabu, Oktober 22, 2008

SERUAN syirik dan judi

SEJAK pertengahan tahun lepas sehingga kini pada setiap bulan penulis mendapat kiriman iklan dari utara, iaitu Kedah dan Perlis. Iklan ini luar biasa kerana pengirimnya ialah ‘usahawan’ nasib menggunakan nama Tok Guru dari Wat Buddha, ditujukan khusus kepada nama penulis. Ertinya penulis diajak menggunakan khidmat Tok Guru dari wat Buddha ini bagi mendapatkan nombor ramalan (nombor ekor) terbaik supaya penulis menjadi jutawan dengan segera.

Dalam sebuah web yang membuka forum juga pernah dibangkitkan mengenai surat-surat iklan seperti yang penulis terima. Penulis sendiri pernah cuba menghubungi nombor berkenaan untuk bertanya mengapa nama penulis menjadi pilihannya. Pihak di sebelah sana hanya meminta maaf dan mengatakan tersalah hantar.

Kebanyakan surat iklan ini menggunakan contoh mereka yang berjaya melalui cara ini, termasuk nama-nama orang Melayu yang tentunya Islam. Maka penulis tidak hairan, nama penulis menjadi salah satu sasaran untuk diseret dalam lembah syirik dan noda perjudian ini.

Kemudian penulis berbual dengan rakan yang beragama Buddha mengenai hal ini. Ada satu maklumat yang memang menyeronokkan kepada yang percaya kaedah ini. Ertinya, untuk menjadi jutawan dengan cara berjudi, khidmat peramal seperti ini seperti sangat diperlukan. Memang sebagian yang mengadu nasib kepada Tok Guru ini ialah manusia Melayu yang dikatakan muslim. Yalah, siapa yang tidak keluar air liur apabila ada bukti orang mendapatkan nombor dari wat ini kemudian membeli nombor itu dengan harga RM20.00 lantas mendapat RM2.5 juta! Daripada terima rasuah sekitar RM5,000 tetapi berdepan dengan undang-undang, kan nampak lebih afdal mendatangi pakar di wat!

Mengejutkan juga apabila rakan memberitahu bahawa antara yang mengadu nasib kepada Tok Guru Buddha ini ialah tokoh politik besar dalam negara. Katanya, tokoh ini tidak mahukan nombor judi, tetapi mahukan khidmat jaminan kejayaan dalam politik. Ah, ini samalah dengan cerita ahli-ahli politik mencari bomoh untuk mencari aura dan gempak baru kerana saingan sengit. Tidak masuk akal, tetapi memang syaitan senantiasa menjadikan kejelikan tampak indah.

Kepada muslim, menggunakan khidmat seperti ini sudah jelas dosa besar, syirik kepada Allah kerana percaya ada makhluk yang menguasai hal-hal ghaib. Kemudian terjebak pula dengan perjudian, yang memang larangan keras dalam Islam. Hal ini merupakan kesan kemelesetan akidah kerana tidak memahami syahadah yang dilafaz serta hal-hal yang membatalkannya. Sekalipun orang Melayu digezetkan melalui undang-undang bahawa mesti beragama Islam, namun cara ini langsung tidak ada jaminan selamat daripada syirik atau murtad tanpa disedari. Namun di atas kertas, berasa lega kerana dikenali sebagai muslim, kemudian mengaminkan doa untuk mendapat balasan baik di akhirat kelak.

1 ulasan:

  1. Info yang menarik dan mempersonakan...mereka memang gemar menggunakan nama melayu islam sebagai pelanggan yang berjaya kononnya untuk menarik minat orang melayu yang tahi judi untuk mendapatkan perkhidmatan mereka..

    Dapatkan Teknik Meramal Nombor Ekor 4D Di Sini!!!

    BalasPadam