Pengikut

Khamis, Mei 01, 2008

PERMAINAN Amerika

JIKA sesiapa berfikir lebih sedikit daripada kebiasaannya akan mula nampak bahawa banyak peristiwa politik dalam dan luar negara sebenarnya bukan berlaku benar-benar atas hukum sebab dan akaibat yang tidak terduga. Misalnya janganlah sesiapa mudah percaya bahawa kemusnahan Pearl Habour di Hawaii milik Amerika pada 7 Disember 1941 benar-benar kerana kelalaian dan kelemahan tentera Amerika sebagai kuasa besar.

Di atas kertas dan buku sejarah dicatat bahawa Jepun terpaksa bangkit sebagai negara untuk terus hidup dalam dunia antar bangsa. Barat mula risau dengan kemunculan Jepun. Barat mula memulau dan melakukan perkara agar Jepun kembali ke dunia goblok dan tolol. Konsep ini hanya diterima juga oleh orang yang tolol!




Amerika memang suka Jepun kuat dan memusnahkan Pearl Habour untuk citra Amerika sebagai kuasa besar dunia mulai 1945. Maksud mudahnya, untuk Amerika menjadi kuasa besar, negara itu mestilah mempunyai sejuta musuh dan mengalahkan pula sejuta musuhnya sebanyak seribu juta kali!

Amerika memang perlu sebagian negaranya (baca pangkalan tenteranya yang besar) musnah untuk dijadikan modal peperangan dan pemusnahan. Perang mestilah dengan modal supaya pembunuhan diterima sebagai satu dasar yang sah dan halal. Modal penting ialah psikologi supaya diterima oleh masyarakat dunia.

Bom nuklear (atom) memang sudah dicipta oleh Amerika sebelum Perang Dunia Kedua. Bom atom masih tidak berguna untuk menakutkan musuh-musuh Amerika jika tidak ditunjukkan kepada dunia bahawa bom itu adalah senjata pemusnah besar-besaran. Untuk sengaja Amerika mengebom mana-mana bandar di Amerika sangat tidak masuk akal. Hendak mengebom Beijing atau Shanghai yang padat penduduk mesti juga ada sebabnya. Mana boleh saja-saja mengebom London atau Jakarta hanya untuk menguji ‘betulkah bom atom dapat membunuh 10 juta manusia sekali letup’.

Maka kerja provokasi supaya Jepun memusnahkan Pearl Habour mesti dilakukan. Biarlah berapa billion dolar rugi dan berapa ribu warga Amerika mati di Pearl Habour, yang utama izinkan Jepun mendakwa kuat kerana pemusnahan Pearl Habour.

Ya, setelah kemusnahan dahsyat Pearl Habour, Amerika mendapat modal psikologi besar untuk membalas kemusnahan di Hawaii itu. Sebenarnya sejak tahun 1943 tentara Jepun sudah lemah dan banyak menerima kekalahan. Sekutu kuatnya di Eropah Jerman juga sudah dikalahkan di negara-negara yang sebelumnya Jerman menang. Malah Amerika dan British sendiri sudah mendesak Jepun menyerah kalah. Hukum mudah, dengan kekalahan Jerman di Eropah dan Jepun sedang menyenarai siri kekalahan di Asia, tidak lama lagi Jepun pasti menyerah.





Tapi itulah Amerika, mahu membuktikan secara real bom atom bisa memusnahkan jutaan manusia dalam sekali letup. Maka pada 6 Ogos 1945 Hiroshima dibom dan musnah. Betul, bom nuklear itu memusnahkan seperti teori ahli-ahli fizik Amerika. Sepatutnya cukuplah, pasti Jepun akan menyerah. Opps, letupan ujikaji kedua perlu dibuat iaitu pada 9 Ogos 1945 di Nagasaki. Demikianlah, cuma untuk menguji bom nuklear yang satunya meletup di atas ruang udara sebuah bandar dan yang satu lagi meletup di permukaan bumi bandar.

Adakah masyarakat dunia marah dengan letupan bom nuklear di Jepun itu? Tidak, sebab masyarakat dunia memahami Amerika berhak dan halal memusnahkan dua bandar Jepun itu kerana sebelumnya Pearl Habour telah dimusnahkan oleh Jepun.

Dengan perancangan agar Jepun memusnahkan Pearl Habour dan kemudian menjadikannya sebagai lesen untuk Amerika mengebom Jepun pula, janganlah percaya bahawa Osama dan alqaeda betul-betul telah mengebom WTC di New York pada 11 September 2001. Pada Amerika biarlah tiga ribu manusia mati di WTC dan rugi billion dolar. Biarlah dahulu imejnya tercalar, kerana itu adalah modal psikologi perang yang sangat baik.

Tengok, selepas tragedi WTC, Amerika dengan hasrat memburu Osama menyerang Afghanistan dan Iraq. Atas alasan keganasan dan pengganas maka Iran dan Syria sedang dibuli sebelum diserang. Kemudian semua orang Islam seluruh dunia diawasi kerana sangat berpotensi menjadi pengganas. Dengan lesen besar WTC 2001, Amerika membentuk sekutu dan pengaruh agar mengenakan apa-apa saja terhadap negara Islam, umat Islam dan apa-apa imej Islam, termasuk isu Sufiah Farooq di UK.

Sekali lagi kita kena membaca Amerika memang sentiasa mencipta sejuta musuh dan mesti mengalahkan seribu juta kali musuhnya. Amerika mesti sentiasa menang dalam semua peperangan, termasuk ke atas isu Sufiah dan filem Fitna. Untuk Amerika terus boleh membuli, membunuh umat Islam dan menyerang negara Islam, watak Osama mesti dicipta di mana-mana. Tanpa watak seperti Osama, Amerika kehilangan lesen besar. Sebab itu janganlah bimbang dengan nasib Osama dan Nordin Mat Top. Osama akan terus dibiarkan hidup dan media Barat memberi ruang untuk Osama mengugut Barat. Dengan konspirasi ini Amerika dan Barat terus mengganyang Islam dan umatnya, dan masyarakat yang dulu anti Amerika semasa Perang Dingin juga akan bersama Amerika mengganyang Islam.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan