Pengikut

Sabtu, Mac 22, 2008

EMEL 9: Terbuka, nilai sendiri.

Saya paparkan emel saya kepada antisalafi dan jawabannya tanpa edit. Para pembaca boleh membuat nilaian sendiri.

From: Nurulmubin Siraj mubinsiraj@yahoo.com
To: antisalafi mileniam74@yahoo.com
Sent: Thursday, March 20, 2008 11:07:55 AM
Subject: kenangan lalu...

Salam Yang Mulia al Fadhil Ahmad Hafiz al Baqaniy. Pertamanya saya minta maaf sebab emel ini bukan balasan khas daripada emel awak. Tapi saya hanya memenuhi kehendak awak yang beria-ia sangat nak bincang bab akidah.

Saya bukan anti kerja awak mengajar akidah. Yang saya anti dan benci ialah kerja awak mengkafirkan orang Islam. Awak dengan mudah menuduh entah siapa-siapa sebagai sesat dan kafir. Ini semua kerja meresahkan umah. Kalau awak khususkan tuduhan misalnya kepada Mat Jonid atau Haji Sentor dan 10 orang pengikutnya, itu lebih baik.

Saya benci cara awak mendakwah orang bukan tidak bersebab. Pada bulan Disember 2006 dan awal tahun 2007, awak ambil mualaf yang sebelum ini saya ajar mengenai Islam. Dia bersih dan ikhlas mahu belajar Islam, tapi awak ajar dia mengkafirkan orang. Malangnya awak langsung tak bekalkan ilmu. Ego awak, tak mengaku semua ini.

Tarikh 21 Disember 2006, saya paksa dia datang ke rumah saya. Saya tak minta pun dia cakap apa-apa, mulutnya sendiri cakap ada ulama kafirkan orang, salafi sesat dan kafir dan Mufti Perlis kafir. Saya hanya membalas supaya dia buktikan cakap-cakapnya. Apa jadi? Senyap dan akhirnya menangis. Opps tidak cukup sekadar itu. Saya tidak lupa kata-katanya, “Kalau macam ini sangat susah jadi orang Islam.” Kalau awak ada akal tahulah awak bahawa waktu itu dia menyesal masuk Islam. Baginya masuk Islam sangat mengelirukan, menyusahkan! Hei Ahmad Hafiz al Baqaniy, apa awak tahu semua ini. Ini semua kerja awaklah.

Siapa yang tenangkan fikirannya yang kacau? Saya, bukan awak! Saya yang memujuk dia supaya bersabar. Saya kata ini cubaan dan hasutan setan supaya kembali kufur. Selepas saya terangkan apa yang berlaklu dia tenang, normal. Kemudian saya tulis surat kepada awak supaya jangan ajarkan hal yang mengelirukan pemikiran sebab dia baru masuk Islam. Ada awak perduli surat saya. Awak anggap saya macam bodoh saja. Apabila budak itu kembali ke Dungun, awak ajar semula bab mengkafirkan orang. Buat perangai lama. Siapa yang ajar dia begitu kalau bukan awak. Tengok SMS dia kepada rakannya mengenai saya setelah awak hasut:

23.02.07 jam 11.00 pm
Mei2 x tau ape2..Ana tau..Mike ingat dia dpt ilmu semuanya btl. Dlm hadis riwayat Imam muslim dan imam bukhari..Rasulullah bersabda belajar ilmu dgn cr bertalaqi bkn belajar dgn buku..Dia pn nak degil ana pn xtau nk buat ape. Semua perkara ni rumit dan anti xlh fhm krn ana berselisih fhm dgn dia. Walaupn ana ialah mualaf ana tau pihak yg mana betul. Akhir zaman, dlm hadis nabi dh bersabda, byk penyelewengan dlm agama… Ada org yg munafik iman cuba menperdayakan org Islam..Ana xtipu..Klu mei2 nk berpihak dgn mike, ana xkisah. Lambat laun mei2 akan tau siapa yg btl.
–peace no war-


Saya terjemah yang biru itu. “Adik tak tau apa-apa. Mubin ingat dia dapat ilmu semuanya betul.” dan “Dia (Mubin) pun nak degil dengan ana pun tidak tahu nak buat apa”.

Inilah hasil belajar di Dungun dengan awak. Awak boleh kata saya bukan ustaz dan bodoh akidah, tak layak mengajar seorang mualaf. Tapi dengan bukti ini terus terang saya kata awaklah yang lebih bodoh tak tahu apa nak diajarkan kepada saudara baru. Asal saja jumpa orang nak belajar Islam, awak masukkan fahaman awak yang suka kafirkan orang. Bagi awak, kalau seseorang sudah boleh kafirkan salafi kira jelaslah akidahnya. Belajar akidah cara tolol!

Tak jelas lagi beza antara saya dengan awak? Saya suka perdamaian, tak kafirkan orang, ngajar orang dengan berhikmah, beri ilmu mengikut kemampuan. Sebaliknya awak suka tuduh sesat dan kafir salafi, ngajar orang ikut suka awak saja, tidak perduli apa kemampuan orang itu pun.

Saya syukur sebab surat saya kepada pelajar ini kemudian menyebabkan dia sedar, bertaubat tidak menuduh siapa sesat dan kafir. Sampai sekarang saya tak salahkan dia ke Dungun, tak salahkan apa manhaj yang dia pegang. Sekarang pun dia berhubungan baik dengan saya sekeluarga. Awak tak perlu rosakkan dia lagi, dua kali sudah saya neutralkan sikapnya supaya berlapang dada. Ini semua hasil kerja awak. (Siapa yang tegakkan benang basah?).

Sekarang isunya ialah awak yang masih suka menyebarkan tuduhan sesat dan kafir. Awak tidak berubah pun. Saya yakin kalau saya hantar seorang lagi mualaf kepada awak, dia akan menjadi seperti yang pertama itu.

Ustaz apa awak ni? Cara awak macam pengikut Abdullah orang Habsyah di Lubnan itu. Awak tak perduli akhlak dan adab. Sepanjang awak menghantar emel kepada saya pun ciri-ciri pelik awak banyak terdedah. Saya lebih banyak memberi penjelasan kepada awak, tapi awak mengubah ke topik lain. Tak tahu nak jawablah tu, tuduh saya dalam bab lain pula. Ini semua kerja orang jahil dalam berdialog. Benda yang saya tak tulis, awak pula kata saya yang buat.

Awak dah masuk perangkap yang awak pasang. Saya ulang dalam emel ini, asalnya awak sengaja nak mengenakan saya. Hantar emel tak ada nama, ugut atas nama Jabatan Agama dan Jabatan Mufti. Itu kerja penakut dan bodoh! Tak sangka orang digelar al Fadhil buat kerja macam itu. Baiklah jadi macam saya, bukan bergelar ustaz lebih berani dan jujur, tahu cara berdialog tak melencong ke topik lain.

Tension ke? Tak perlu tension, ini hanya permainan yang awak mahu! Saja saya buat emel ini supaya awak sedar apa yang awak buat. Kalau terus ego dan bongkak, tak mengaku salah awak, suka hati awaklah. Nak sebut benang basah lagi? Awak lebih tahu erti dosa dan pahala, syurga dan neraka.
Bye….


(Jawaban antisalafi mileniam74@yahoo.com )

Macam ini lah ustaz oi.....

Allah yang memberi hidayah kepada kita untuk terima kebenaran.Kalau tak terima kebenaran, jawablah dengan Allah diakhirat nanti.

Rajin-rajin la lawat laman web kami yang menceritakan banyak tentang kebenaran aqidah dan bahaya Wahabi.Moga terbuka untuk menerimanya.Kalau tak faham tanya jela, jangan segan-segan yerk.......
1-
abu-syafiq.blogspot.com
2-
al-ghari.blogspot.com
3-
jihadwahabi.blogspot.com
4-
bankwahabi.blogspot.com
5-
http://ahlsunnah.over-blog.com/

Dan banyak lagi laman wab yang benar dan sihat. jangan asyik lawat laman web Wahabi yang sesat je.Rajin-rajin la lawat laman web kami ni.Semoga Allah membuka hidayah kita semua.Amin...

SEMOGA BERJAYA DUNIA DAN AKHIRAT DENGAN AQIDAH PARA NABI
Jangan marah sangat.sebab marah tu dari syaitan.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan