Pengikut

Ahad, Mac 23, 2008

EMEL 10: Ustaz pun kaki buli

Ini emel antisalafi yang terbaru.



Semoga Allah membuka hati hamba-hambanya untuk menerima kebenaran.



Nak tambah sikit....Ulama Salaf meletakkan makna Istawa yang layak bagi Allah.


Saya cabar awak. bawakan satu je cukup, kata-kata seorang ulama Salaf yang kata Allah Jalasa atau Julus, seperti yg didakwa oleh kamu wahai mubin.Kenapa pandai-pandai terjemah istiwa dengan bersemayam haaaaaa?? Ada tau bahasa arab ka?Ke ustaz ni lebih pandai dari ulama salaf...?? Ulama Salaf tak ada sebut pun Allah 'Jalasa' atau 'Julus'(Duduk atau Bersemayam).



Pandai-pandai je tokok tambah dan tukar.SAYA NAK KAMU BAWA KAN DALIL DARI FIRMAN ALLAH, SABDA NABI, KATA-KATA SAHABAT DAN KATA-KATA ULAMA SALAF YANG MENGATAKAN BAHAWA ALLAH 'JALASA' ATAU 'JULUS' ATAU 'JALSAH'(DUDUK/BERSEMAYAM)!!!SEPERTI YANG KAMU DAKWA.

Saya dah bagi dalil kesemuanya bahawa Allah tidak duduk/bersemayam dalam artikel-artikel yang dihantar.Tengok tak kamus dewan dll.apakah makna bersemayam tu???Haiya, jangan la kelirukan org ramai makna istiwa ialah bersemayam..........Ada belajar bahasa arab kaaaaaaaaaaaaaaaaa???Ada belajar aqidah at-Tohawiyah yang merupakan ulama salaf tu?Kami berpegang teguh dengan aqidah nabi, sahabat, salaf, khalaf dan semua aqidah ulama.Bukan aqidah Wahabi dan Ibn Taimiyah yang sesat yang kononnya mengaku mengikut salaf, tapi menentang aqidah dan fahaman ulama salaf



Komen saya ialah.

Antisalafi yang berpangkalan di Jabatan Mufti ini seorang pembuli siber. Oleh itu apabila dia sudah tidak terdaya membuli kerana tak tahu hujah dia akan membuli dari sudut lain. Sebab itu dia mempersoalkan pengetahuan saya mengenai Bahasa Arab dan Tohawiah. Dia nak asak saya bahawa saya tolol dalam dua hal itu. Dengan itu saya dianggap pesalah. Itu rukun pembuli.


Artikel atau kertas kerja? Dulu semasa guna emel ahbhma@yahoo.com ada dia hantar mengenai sifat 20, lepas itu adalah tambahan dua tiga baris Allah wujud tanpa bertempat. Dia tambah lagilah salafi sesat dan kafir. Kalau dia kata itu kertas kerja ilmiah dia, itu sajalah. Ada yang terbaru dalam emel kata dia hantar kertas kerja, auta seorang bergelar ustaz. Berkali-kali saya tekan attachments, tidak ada apa-apa pun. Ingat, ini juga salah satu rukun kaki buli: Pembohong.


Sebenarnya saya langsung tidak percaya antisalafi bergelar al Fadhil Ustaz ini mampu menulis secara ilmiah. Melihat gaya penulisan dalam emelnya saja, saya sudah mengagak pola pemikirannya yang kacau bilau. Cara pemilihan font tulisan dan menyusun perkataan untuk menyatakan mesej, ini menyamai hasil kerja budak sekolah rendah. Periksa semula semua emel yang saya paparkan di sini. Sebab itulah kalau saya membalas emelnya supaya terangkan lebih mendalam sesuatu perkara, dia tak membalasnya. Dia memang pembuli yang kering kontang. Kalau selama ini kita dengar pembuli ialah budak-budak nakal tak ada pendidikan agama, antisalafi ini ialah pembuli alaf baru yang bergelar al Fadhil Ustaz!


Jawaban mengenai kalimah astawa atau semayam dalam posting selepas ini.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan