Pengikut

Isnin, Jun 30, 2008

POLITIK, innalillah....

APA hendak jadi politik Malaysia? Tuduhan dan skandal dalam kalangan ahli politik muslim. Innalillahiraajiuun…….

Maka penulis bersetuju Tuan Mufti Dr Asri yang mengutip ungkapan Ulama Turki Badiuzaman Said Nursi yang mengatakan “berlindung daripada syaitan dan politik”.

Akhirnya seks dijadikan alat dalam perjalanan politik negara. Dahulu ada Ketua Menteri yang dituduh merogol perawana kecil. Maka terpaksalah dia melepaskan jawatan Ketua Menteri itu. Sampai sekarang tidak ada pula kes itu sampai ke tangga mahkamah. Maknanya cukupkan dengan dia diundurkan daripada berpolitik.

Kemudian ada juga seorang Menteri Besar yang diakui berwatak baik tetapi dibuang daripada jawatannya itu kerana tuduhan skandal dengan wanita. Dikatakan Pak Menteri Besar itu punya anak luar nikah! Ah, tidak ada aduan untuk disahkan di Mahkamah Syariah. Pak Menteri faham bahawa musuhnya mahu supaya dia berundur daripada jawatannya.

Yang paling sadis setakat ini ialah tuduhan Pembesar negara berzina dengan isteri orang. Aduhai, diusung tilam, segala bulu dan lendir. Setelah berlama-lama bercerita hal bulu dan lendir, mahkamah tidak berminat meneruskan kes. Cukuplah di sini sayang! Agaknya cukuplah untuk memberi malu segala peribadi tokoh politik berkenaan.

Kemudian, berentetan pula kes sodomi yang berpanjang-panjang pula dalam mahkamah. Wal hasil mahmakah juga mengatakan tertuduh tidak bersalah. Perkataan liwat asalnya sangat tabu, tetapi dengan permainan media dan ahli politik anak-anak telah membuka kamus dan membincangkan perkataan itu di kantin-kantin sekolah. Terima kasihlah ahli-ahli politik muslim!

Sebelumnya pun pernah seorang tokoh yang hebat dan lantang suaranya ditangkap atas tuduhan berdua-duaan dalam kamar hotel. Mahkamah juga telah memadamkan kesnya. Tokoh ini terselamat daripada badai yang menganga.

Sekarang satu dunia melihat bagaimana ahli-ahli politik Melayu Muslim di Malaysia sedang gentayangan dalam dongeng seks haram! Untuk menambah hebat ada pula ancaman bunuh terhadap tokoh berkenaan. Semua ini bagai sedang melengkapkan skrip percaturan politik paling hebat dalam sejarah Malaysia moden yang di celah-celahnya ada pula kaitan dengan pembunuhan model tanpa nisan.

Entah berapa banyak cerita dijaja, ditambah dan diperpanjangkan untuk menjadikan enak dan menarik khalayak. Jika semua cerita ini betul pun, Rasulullah sudah berpesan agar tidak menghebahkan keaiban sesama muslim. Kalau sesiapa yang melindung keaiban saudaranya, nanti Allah akan melindung keaibannya di Padang Mahsyar. Kalaulah semua skadal seks itu hanya rekaan untuk memalukan dan menjatuhkan kedudukan seseorang, alangklah kejinya akhlak berkenaan. Maka siapa pula di luar lingkungan yang menjadi mata rantai perjalanan fitnah ini?

Enak, memang enak menjual cerita aib seseorang. Tambahan cerita ini adalah cerita seks yang memang menjadi bahan tarikan. Samalah seperti enaknya mengambil wang haram yang mudah dan banyak. Enak…, ya enak. Tapi awas!

Yang belum enak ialah memakan sate khinzir!

Tiada ulasan:

Catat Ulasan