Pengikut

Ahad, Julai 04, 2010

BLOG ini tidak ada pengaruhlah....

SAAT ini nama Anwar Ibrahim sedang diganyang untuk dilihat seburuk-buruk manusia dalam negara.  Mengapa begitu?  Jawabnya ialah kerana orang bernama Anwar Ibrahim boleh menyebabkan orang-orang yang hari ini senang-lenang memerintah Negara bakal merana kelak.  Maka, propaganda sedang ditiup supaya dia berbau busuk.  Kalau Anwar Ibrahim tidak membawa apa-apa macam saya, nama dia aman sebagaimana saya. 

Bacalah yang sebaliknya daripada kisah yang dipaparkan ya!


Kemasukan ustaz sebanyak 40 orang ke dalam Umno pun rupa-rupanya menggelisahkan orang.  Ada ulama dalam Umno sendiri yang berang dan menuduh mereka mempunyai agenda untuk menerapkan satu ideologi agama, bukan untuk menaiki tangga politik.  Maknanya, ulama tua itu sudah menghidu masalah dengan masuknya anak muda dalam Umno.  Ada blog yang pantas menyamakan 40 ustaz (kalau tak mahu memberi gelar ulama) sebagai 40 penyamun tarbus seperti dalam filem P Ramlee.  Mengapa begitu? Jawabnya ialah 40 orang muda itu selama ini memang sudah dikenali mempunyai pendirian tersendiri dan dimusuhi oleh pihak-pihak berkenaan.  Kalaulah ustaz-ustaz itu tidak berpotensi membawa apa-apa kesan dalam Umno dan kerajaan (tentunya fikrah agama), tak perlulah ada yang meraung-raung dengan menjual propaganda.  40 orang muda itu tentu ada bisanya tersendiri.

Bacalah yang sebaliknya daripada kisah yang dipaparkan ya!

Blog ini?  Saya pun tidak tahu menjejaskan siapa sehingga ada yang berminat untuk merosakkannya.  Emel saya juga diceroboh untuk merosakkan peribadi saya terhadap rakan-rakan.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan