Pengikut

Sabtu, Mac 14, 2015

BARAT tetap membuli Malaysia-Indonesia


Negara-negara Barat tidak pernah berhenti daripada mahu dan menguasai apa saja yanga da di negara-negara Asia. Biarpun Malaysia dan Indonesia sudah merdeka, tetapi ada saja usaha negara Barat yang mahu menjadikan dua negara ini seperti negara yang tidak merdeka.

Mahkamah Indonesia sudah menjatuhi hukuman mati terhadap dua warga Australia kerna mengedar narkotik.  Setakat ini, kerajaan Australia (baca juga Amerika) bertungkus-lumus mahukan Indonesia tidak menembak dua penjenayah itu. Bagi negara Kanggaru itu, hukumlah apa saja kepada dua penjenayah itu, asalkan jangan ditembak di kayu sula! Isi tersiratnya ialah Australia tidak perduli jika Indonesia mahu menembak mati seberapa banyak penjenayah bangsa mana pun asalkan bukan bangsa Australia.

Di Malaysia, sebilangan ahli politik luar kerajaan sedang bertungkus-lumus mahu membebaskan tokoh politik pembangkang daripada sel penjara Sungai Buluh.  Bagi ahli-ahli politik berkenaan, bukanlah soal kesalahan jenayah yang dilakukan oleh tokoh itu, tetapi tokoh itu tidak boleh dipenjarakan atas sebab apa pun.  Maka berusahalah mereka, daripada membakar lilin pada gelap malam, berdemontrasi di jalanan, membotakkan kepala tanda marah (sedih?), menghina mahkamah dan hakim-hakimnya sehinggalah meminta kuasa besar dunia (Amerika) campur menekan Malaysia agar melepaskan si banduan itu! Kepada Amerika, umpama orang mengantuk disorongkan bantal. Jadi Malaysia akan dibuli oleh Amerika kerna pintu sudah dibuka.

Bagusnya di Indonesia tidak ada antek atau ejen Australia yang membakar lilin di hadapan penjara Nusakambangan, buruknya di Malaysia ada antek Amerika di pintu masuk penjara Sungai Buluh.


Inilah penjajahan baru oleh kuasa Barat terhadap Asia. Ayuh Malaysia-Indonesia, bersatu melawan Barat!

Tiada ulasan:

Catat Ulasan