Pengikut

Isnin, November 17, 2014

PULANGKAN Bible, edarkan buku Ahmad Deedat

TELAH sah kitab-kitab Bible dalam bahasa Melayu yang mengandungi kalimah Allah telah dipulangkan kepada pemilik asalnya.  Ini bermakna penganut Kristian boleh memahami kitab Bible dalam bahasa Melayu dengan baik.  Positifnya, ini membuka dialog terbuka antara Islam dengan Kristian.  Oleh kerna kalimah Allah diguna merujuk tuhan, sebagaimana penganut Islam merujuk kalimah Allah sebagai Tuhan, mahu tidak mahu dialog atau debat akan berlaku mengenai sifat dan kebenaran Allah antara dua agama langit ini.

Mengapa takut dengan dialog sekalipun debat? Bukankah sejak 10 tahun terakhir ini masyarakat Malaysia sudah diasuh dengan perbedaan pendapat yang sangat tajam sehingga antara kedua-dua pihak tidak boleh bertolak ansur, sehingga ada yang sanggup berguling-guling di atas jalan untuk mempertahankan kebenaran pemikirannya. Syabas, hanya berguling-guling sebagai imej keperwiraan, bukan menggambarkan kesan keganasan atau kemusnahan!

Maka elok dicadangkan agar buku tulisan Ahmad Deedat tajuk The Choice atau Pilihan terbitan Al-Hidayah House Of Publishers Sdn Bhd berharga RM26.00 diedarkan kepada orang Kristian juga. Buku ini dalam bahasa Melayu, sebab penganut Kristian yang bukan Melayu sudah memiliki Bible dalam bahasa Melayu.

Sudah sampai masanya semua berlapang dada saling teroka-menerokai agama selain yang dianutinya. Kepada muslim, tetap digalakkan meneroka agama sendiri untuk membuktikan pilihan Islam sebagai agama adalah berdasarkan ilmu, bukan warisan emosi semata-mata.

kulit depan

kulit belakang


Tiada ulasan:

Catat Ulasan