Pengikut

Khamis, Julai 11, 2013

ISLAMFOBIA DAP bukan rahsia

ISLAMFOBIA! Itulah perkataan yang sesuai terhadap DAP yang didakwa sudahpun faham Islam dan budaya masyarakat Islam di Malaysia.  Hakikatnya, rahsia-rahsia yang dipendam sudah tidak dapat lagi dipendam, akhirnya meremukkan hati masyarakat Islam yang berada di sekelilingnya.  Dasar mereka bukan rahsia dengan menerima Islam tetapi menolak hukum Syariah. Jika Islam yang diajarkan kepada mereka hanya amalan solat di masjid dan berdoa, itulah yang mereka mahu dan sokong.

Ahli Parlimen Kepong terbuka mendakwa DAP hanya menerima Islam tetapi tidak hukum syariah atau Hudud.


Ahli Parlimen Taiping mahu negeri-negeri yang memberi kuasa kepada ibu atau bapa menentukan agama anak di bawah umur 18 tahun dipinda.  Maksudnya mereka mahu ibu atau bapa yang memeluk Islam tidak diberikuasa membawa anak mereka memeluk Islam.  Kalau bukan kebencian kepada Islam, apa lagi mahu dikata kepada orang seperti ini. 


Ahli Parlimen Kampar pula membantah (sebagai dasar DAP) subjek Tamadun Islam diwajibkan kepada semua pelajar di kolej dan university sama ada mereka Islam atau tidak.  Tamadun Islam pun mereka menolak, seolah-olah tamadun Islam itu satu pelajaran agama atau akidah.  Walhal selama ini murid dan pelajar Melayu Islam belajar tamadun Mesir, Mesopotamia, China dan India.  Mengapa DAP tidak membantah tamadun-tamadun berkenaan diajarkan disekolah?  Bukankah antara kandungan pelajaran Sejarah ialah mempelajari kemunculan agama Hindu, Buddha, Kristian, Islam dan ajaran falsafah di China?



Penentangan DAP terhadap kewajiban murid atau pelajar mempelajari Tamadun Islam bukan baru, malah sejak dahulu.  Kepada pembaca sila buka buku Sejarah Tingkatan Empat yang mengandungi sejarah kemunculan Islam sebagai salah satu tamadun dunia yang penting. Islam dari tanah Arab hingga mempengaruhi budaya dan pentadbiran Malaysia.  Oleh kerana Islam menjadi satu unsur penting di Malaysia, maka wajib semua rakyat faham sejarah dan kepentingan Islam dalam negara. Suka atau tidak, Islam sudah membudaya sejak tahun 1400 lagi.  Sejak itu Islam sudah menjadi nadi negara Melayu Islam, maka sesiapa yang baru mendarat di negara ini wajib faham keadaan ini, bukan mendesak sejarah ratusan tahun dipinda untuk memenuhi nafsu mereka yang benci Islam!

Tiada ulasan:

Catat Ulasan