Pengikut

Sabtu, Januari 03, 2015

MASJID AL-RAHMANIAH Lekir bersih dan terurus


JIKA melalui Lekir untuk ke Teluk Batik atau Lumut dari Selangor, masjid Al-Rahmaniah di Batu 8 Lekir, Manjung, Perak, menjadi perhatian saya. Di situlah saya menunaikan tanggung jawab sebagai hamba Tuhan ketika musafir.  Namun, yang agak merunsingkan saya ialah laluan masuk dari jalan besar yang sempit. Itulah yang dialami bertahun-tahun ke masjid berkenaan.

Mungkin banyak yang berdoa agar jalan masuk itu dilebarkan. Maka kunjungan saya ke masjid itu hari ini menjadi lebih mudah. Terdapat laluan keluar dan masuk secara serentak.  Dan memang banyak para musafir yang mengunjungi masjid berkenaan berasa selesa.

Ucapan tahniah kepada pengurusan masjid dan ahli kariahnya. Masjid Al-Rahmaniah itu bukanlah masjid versi baru, tetapi pusaka nenek moyang. Tiang-tiangnya daripada kayu.

Masjidnya lama tetapi keceriaan dan kebersihannya sangat memuaskan hati pengunjung. Lamannya bersih tanpa sampah. Tempat berwuduknya kelihatan mudah tetapi bersih tanpa lumut dan keladak. Semua keperluan di tandas dan tempat mandi juga tidak terjejas apa-apa.  Sangat penting, tidak berbau busuk!

Subhanallah. Semoga mereka yang menjayakan masjid Al-Rahmaniah sebagai rumah Allah yang memudahkan sekian banyak hamba-hamba Tuhan diberi sebaik-baik ganjaran.





2 ulasan:

  1. Assalamualaikum. ..terima kasih diucapan pada pihak tuan atas paparan yg diterbit kan ... insyaallah kami akan menambahbaik kemudahan Masjid pada masa akan datang. . Laman masjid. .. www.masjidlekir.blogspot.com. .. dan www.dakwahpdf.blogspot.com. .. buat tatapan tuan..

    BalasPadam
  2. Assalamualaikum. ..terima kasih diucapan pada pihak tuan atas paparan yg diterbit kan ... insyaallah kami akan menambahbaik kemudahan Masjid pada masa akan datang. . Laman masjid. .. www.masjidlekir.blogspot.com. .. dan www.dakwahpdf.blogspot.com. .. buat tatapan tuan..

    BalasPadam