Pengikut

Rabu, Oktober 23, 2013

HUDUD: Mimpi pun susah dapat

BERITA Negara Brunei Darussalam mahu melaksanakan Hudud menjadi bualan baru pencinta Hudud di Malaysia.  Di Malaysia, hudud hanya dijadikan umpan, dilambung sana-sini. Orang-orang yang bencikan hudud jangan bimbang dengan apa yang berlaku di Brunei.  Hudud tidak akan dilaksanakan di Malaysia.  Hudud hanya akan dijadikan bahan mendakwa dirinya paling beriman kepada Allah atau si pulan paling munafik.

Mengapa hudud tidak akan dilaksanakan di Malaysia?

Pertama:  Sistem demokrasi yang diamalkan menyebabkan hudud tidak akan dilaksanakan.  Melalui sistem ini parti yang mahu melaksanakan hudud mesti menguasai dua pertiga kekuasaan di Parlimen. Tidak ada satu parti pun yang dapat berbuat demikian. Malah parti yang mahu melaksanakan hudud kini mesti mengampu para pembenci hudud untuk menambah kemenangan di kawasan pembenci hudud.

Kedua: Parti-parti politik yang membenci hudud sedang mengikat kemas setiap parti yang berhasrat melaksanakan hudud.  Pas  sedang diikat kemas oleh DAP dan PKR supaya tidak lagi berangan-angan mahukan hudud.  MCA dalam BN pula sering memberi amaran supaya parti Umno (Melayu-Islam) agar tidak membuat hubungan dengan Pas.  Sekerat beras pun MCA tidak akan membenarkan adanya hubungan Umno-Pas.  Oleh kerana Umno dan Pas sedang diikat dalam kandang yang berbeda, maka suara Melayu-Islam menjadi kecil.  Akhirnya, untuk apa-apa pun Umno kena ambil kira kehendak MCA. Pas pun kena ambil kira kehendak DAP dan PKR.


Oleh itu, kita baca sajalah berita negara Islam lain melaksnakan hudud. Kita ada kawan lain yang lebih penting.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan