Pengikut

Jumaat, September 12, 2008

WTC dan bom atom hanya mainan Amerika

DALAM rencana lepas penulis menyatakan tindakn terancang atau sengaja diatur demikian supaya WTC hancur musnah pada 11 september 2001. Kedurjanaan Amerika telah didedahkan oleh banyak pihak termasuk dalam kalangan rakyat Amerika sendiri.

Secara mudah dua bangunan yang dilanggar oleh pesawat tidak akan runtuh dengan begitu pantas dan menjadi debu halus jika bukan kerana ada ledakan bom di balik itu.

Mudah juga ditertawakan orang bagaimana bangunan terdekat WTC yang tidak terkena langgaran pesawat juga runtuh menjadi debu. Juga menjadi pengetahuan umum bahawa semua bangsa Yahudi tidak hadir bekerja di sana pada hari itu. Bagaimana mereka tahu akan berlaku serangan pesawat itu.

Pokoknya, WTC mesti musnah di tangan rakan-rakan Osama bin Laden, noktah!

Imbas kembali dalam Perang Dunia Kedua (1937-1945), Amerika mengebom Hiroshima dan Nagasaki menggunakan bom nuclear atau bom atom. Itulah pertama kali bom atom diledakkan betul-betul di atas kepala manusia untuk melihat secara semula jadi kesan yang akan dirasai. Kalau sekadar teori di atas kertas bahawa bom atom bisa menghancurkan bandar utama dan membunuh jutaan manusia, mana buktinya? Amerika membuktikan secara ilmiah di atas kepala manusia Jepun.

Oh bukan mudah untuk membuat ujikaji pembunuhan halal di Hiroshima dan Nagasaki. Bom atom telah direka oleh saintis Amerika sebelum perang bermula. Untuk menguji bom besar ini mesti dilakukan dalam iklim perang supaya pembunuhan ini menjadi sah. Oh tidak mungkin Amerika sengaja membuat percubaan dengan meledakkan bom atom di atas bandar New York, sekadar untuk melihat sejauh mana kemusnahan dan kematian. Oh, goblok amat.

Janganlah kaget kalau dikatakan Amerika sengaja membiarkan Jepun mengancurkan pelabuhan tenteranya yang paling kuat di Lautan Pasifik iaitu Pearl Habour pada 7 Disember 1941. Melucukan sebuah pelabuhan terkuat di Hawaii dapat dihancurkan oleh serangan udara Jepun secara konvensional. Namun biarlah Pearl Habour hancur dan menjadi tangisan warga Amerika. Nanti seluruh warga Amerika akan menyumpah Jepun. Nah, inilah saatnya bom atom diledakkan di Jepun. Sebenarnya, inilah kesempatan terbaik untuk menguji kekuatan maksimum bom atom ciptaan pertama.

Tanggal 6 Ogos 1945 hari malang Hiroshima kemudian 9 Ogos pula berlarutan malang kepada Nagasaki. Mengapa perlu dua bom? Jawabnya untuk mendapat jawaban mana cara terbaik dan kesan terbesar daripada dua cara meledakan bom. Pertama bom diledakkan di udara, dan kedua bom meledak benar-benar setelah mengenai bumi. Itu saja!

Bom diledakkan juga pada saat di mana-mana ketumbukan tentera Jepun berkali-kali menerima kekalahan kepada pasukan Bersekutu: Amerika, British dan Australia dalam perang di Asia Tenggara. Jawabnya senang, sengaja untuk uji kaji.

Mengapa bangsa Jepun menjadi sasaran pembunuhan oleh bom atom sedangkan yang memulakan perang itu bukan Jepun, tetapi Jerman. Malah sepatutnya bom atom dihadiahkan kepada penduduk Berlin yang menjadi punca kemusnahan besar Perang Dunia Kedua. Jawabnya, Jerman sama bangsa orang kulit putih dengan Amerika, dan Jepun hanya bangsa Asia.

Itulah perkauman Barat terhadap bangsa-bangsa lain. Ingatlah, bangsa kulit putih dari Barat memang mempunyai persepsi bangsa-bangsa lain adalah bodoh dan hina, sebab itulah proses penjajahan berlaku beratus tahun terhadap bangsa-bangsa Asia, Afrika dan Amerika Latin oleh bangsa kulit putih dari Eropah. Maka dalam perang pun kesempatan untuk membunuh melalui lesen ujian bom atom, sasarannya ialah bangsa bukan kulit putih.

Maka dalam perang Barat terhadap Islam, siri pembunuhan dan penghinaan terhadap Islam sedang berlaku. Oleh kerana Islam adalah agama dan ‘din’ maka ada pertembungan antara tamadun Kristian dan Islam. Namun sebagaimana Allah nyatakan dalam alquran bahawa musuh-musuh (yahudi dan nasrani) tidak akan senang sehingga kita (muslim) menjadi seperti mereka.

Amerika kononnya bermusuh dengan China, Korea Utara dan Venuzeula. Jangan terlalu mengharap permusuhan Amerika membawa serangan sebagaimana Amerika menyerang Iraq dan Afghanistan. Kalaulah penduduk Iraq dan Afghanistan bukan Islam, Amerika hanya bermain-main air liur saja untuk menghukum dua negara itu seperti yang dilakukan terhadap Korea Utara.

Itulah Amerika.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan